przymierzam się do zakupu Octavi 1.4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xtremesystems
    RS
    • 2010
    • 2254
    • Hyundai

    #76
    Przecież nawet w TVN tubro było o rozrzadach w tsi błąd fabryczny to tonie usterkowosc. Jak jednemu padnie turbo a drugiemu koło odelci to jest usterkowosc. Ale jeśli 10ciu ładne rozrzad to błąd fabryczny, konstrukcyjny. Niech nawet to będzie 100 sztuk na wszystkie sprzedane w Polsce. A w Polsce aż nie jeździ taki ogrom tsi. Niech to będzie 10 000 może więcej. Poszukaj cie sobie danych z danego roku o całkowitej sprzedaży danego modelu w Polsce. To nie są jakieś ogromne liczby. Zwycięzcą o ile pamiętam ma sprzedanych kilkanaście tys aut. Przypominam że najbardziej zachodzące Octavia jest1.6 mpi

    Komentarz

    • symek-jg
      Classic
      • 2011
      • 33

      #77
      Panowie po co tyle "jadu" w Waszych postach i wzajemnego "opluwania" się ...

      Przy każdej dyskusji dobrze jak przedstawi się wszystkie za i przeciw,a sam zainteresowany zrobi bilans i podejmie decyzję.

      Każdy ma inne upodobania, preferencje i oczekiwania w stosunku do auta. Jednego cieszy 1.6 MPI z gazem, które przyśpiesza jak pies na dywaniku, inny zaakceptuje wady 1.4 TSI i doceni jego zalety, a jeszcze inny kupi 1.8 TSI bo lubi jak auto "jedzie" itp itd ...

      P.S. Czytając ten wątek przypomniał mi się serial - Tato, a Marcin powiedział, że jego Tato powiedział ...

      Pozdrawiam
      MILLERS OILS ON BOARD

      Komentarz

      • SS
        RS
        • 2010
        • 16209
        • Superb III (3V3)

        #78
        gisek, jeśli jeździsz tak jak pisałeś, że albo sam albo z rodziną i wtedy na maksa załadowany to nie znajdziesz auta które nie traci na osiągach przy większym załadunku. U mnie od tego roku jest 2+2 i nie ma tragedii ale nie jeżdżę z zapchanym bagażnikiem. Miałem taką sytuacje rok temu, przewoziłem/przeprowadzałem siostrę i wtedy wydawało mi się, że auto ma ze 100 koni mniej. Niestety jak jeździsz sam to auto ma inne osiągi i Twój błędnik to zapamięta. Jak doładujesz do auta to błędnik to odczytuje jako zmianę, co oczywiście nie znaczy, że auto przyspiesza tak samo.
        U mnie jazda próbna była O 1,4TSI i nie powaliła mnie dynamika tego silnika (oczywiście w stosunku do auta którym wtedy jeździłem). Zdecydowałem się na 1,8TSI i nie narzekam. Fakt, że jak czytam co tu ludzie wypisują to trochę obaw jest ale póki co potwierdzenia u siebie nie znalazłem. Spalanie do zaakceptowania, z usterek to tylko miałem regulowane drzwi bo hałasowały, no i olej bierze. Polecam Octavie, ale z serwis to porażka.
        Pisał Sebastian

        Komentarz

        • Marcinooo
          Rider
          • 2009
          • 332

          #79
          Zamieszczone przez szkoda
          jak dla mnie VW przyznaje się do ewidentnie spieprzonego rozwiązania napędu rozrządu łańcuchem wycofując ten napęd w nowych silnikach, mi to wystarczy
          A mi obiło się o uszy, że w 1.4 TSI 122 KM zostaje łańcuch, a w pozostałych silniejszych wersjach silnika będzie pasek...

          Komentarz

          • Jaroslav92525
            Rider
            • 2009
            • 365
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #80
            Zamieszczone przez Marcinooo
            ...A mi obiło się o uszy, że w 1.4 TSI 122 KM zostaje łańcuch, a w pozostałych silniejszych wersjach silnika będzie pasek...
            A ja bym się nie zdziwił gdyby wszystko pozostawiono po staremu czyli silniki TSI z łańcuchami - bo niby dlaczego firma miałaby produkować auta bezawaryjne ? Na takim rozwiązaniu traciliby w zasadzie wszyscy - producenci aut, wytwórcy części zamiennych, serwis... na "plusie" byłby tylko klient ale to nie on tutaj dyktuje warunki i jego interes liczy się najmniej...
            Pozdrawiam,
            Jaroslav92525

            -----------------------
            VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

            Komentarz

            • Marcinooo
              Rider
              • 2009
              • 332

              #81
              Zamieszczone przez Jaroslav92525
              Zamieszczone przez Marcinooo
              ...A mi obiło się o uszy, że w 1.4 TSI 122 KM zostaje łańcuch, a w pozostałych silniejszych wersjach silnika będzie pasek...
              A ja bym się nie zdziwił gdyby wszystko pozostawiono po staremu czyli silniki TSI z łańcuchami - bo niby dlaczego firma miałaby produkować auta bezawaryjne ? Na takim rozwiązaniu traciliby w zasadzie wszyscy - producenci aut, wytwórcy części zamiennych, serwis... na "plusie" byłby tylko klient ale to nie on tutaj dyktuje warunki i jego interes liczy się najmniej...
              Takie wypowiedzi nic nie wnoszą do tematu :roll:

              Komentarz

              • Jaroslav92525
                Rider
                • 2009
                • 365
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #82
                Zamieszczone przez Marcinooo
                Takie wypowiedzi nic nie wnoszą do tematu :roll:
                A co wniosła Twoja ?
                Cytuję: "..A mi obiło się o uszy, że w 1.4 TSI 122 KM zostaje łańcuch, a w pozostałych silniejszych wersjach silnika będzie pasek..."
                Pozdrawiam,
                Jaroslav92525

                -----------------------
                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                Komentarz

                • Marcinooo
                  Rider
                  • 2009
                  • 332

                  #83
                  Zamieszczone przez Jaroslav92525
                  Zamieszczone przez Marcinooo
                  Takie wypowiedzi nic nie wnoszą do tematu :roll:
                  A co wniosła Twoja ?
                  Cytuję: "..A mi obiło się o uszy, że w 1.4 TSI 122 KM zostaje łańcuch, a w pozostałych silniejszych wersjach silnika będzie pasek..."
                  Jak już cytujesz to cytuj cały post
                  A tak wogóle to wątek o 1.4 TSI - a wydaje mi się, że największą aktywność w nim mają osoby jeżdżące czy to TDI, czy to MPI i to one mają najwięcej do powiedzenia, dziwne... roll:

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    #84
                    Do autora:
                    Kup 1.4TSI, wymieniaj olej co 15tyś km, a silnik będzie bezawaryjny. Silnik pozytywnie zaskakuje dynamiką, zakresem obrotów, kulturą pracy i poziomem hałasu.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • Marcinooo
                      Rider
                      • 2009
                      • 332

                      #85
                      Zamieszczone przez Sebastian_M26
                      Do autora:
                      Kup 1.4TSI, wymieniaj olej co 15tyś km, a silnik będzie bezawaryjny. Silnik pozytywnie zaskakuje dynamiką, zakresem obrotów, kulturą pracy i poziomem hałasu.

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #86
                        Zamieszczone przez Marcinooo
                        Zamieszczone przez Jaroslav92525
                        Zamieszczone przez Marcinooo
                        Takie wypowiedzi nic nie wnoszą do tematu :roll:
                        A co wniosła Twoja ?
                        Cytuję: "..A mi obiło się o uszy, że w 1.4 TSI 122 KM zostaje łańcuch, a w pozostałych silniejszych wersjach silnika będzie pasek..."
                        Jak już cytujesz to cytuj cały post
                        A tak wogóle to wątek o 1.4 TSI - a wydaje mi się, że największą aktywność w nim mają osoby jeżdżące czy to TDI, czy to MPI i to one mają najwięcej do powiedzenia, dziwne... roll:
                        To tak samo jak Ci od TSI mają najwięcej do powiedzenia o LPG :lol:, ale mniejsza z tym.
                        Może dodaj filtr na piszących tutaj "only for TSI owners", a dla reszty read-only :diabelski_usmiech. Co kto ma podane w opisie silnika przy własnym profilu nie ma raczej tutaj znaczenia, ponieważ to, że Ty masz wpisane "TSI" w profil nie daje Ci jeszcze nieograniczonej wiedzy na ten temat i tym bardziej prawa do wyznaczania osób, które mogą się wypowiadać, a które nie . Weź pod uwagę, że ktoś może zawodowo zajmować się TSI nie posiadając go prywatnie. I wtedy też jest niewiarygodny? Przytaczane opinie nie do końca mogą się układać po mysli i oczekiwaniach właścicieli TSI i wiadomo, że lepiej byłoby tu czytać same peany pochwalne. Jednym ten silnik pasuje, drugim nie, przedstawiane są zalety oraz wady. Autor sobie to przeanalizuje i podejmie najlepszą dla siebie decyzję.
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        • piociel
                          Rider
                          • 2010
                          • 526
                          • Volkswagen

                          #87
                          Mysle, ze w tym temacie juz wszystko zostalo powiedziane.

                          Wywiazuje nam sie kolejna wojna polsko polska.
                          Mysle, ze temat DO ZAMKNIECIA, albo na smietnik.
                          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                          Komentarz

                          • gisek
                            Drive
                            • 2012
                            • 76

                            #88
                            Dzięki Waszym wypowiedziom, mam teraz ciężki orzech do zgryzienia NIczego większego w takiej cenie u konkurencji nie nabędę (rozważałem nawet chwilowo superba z powodu systemu TWINDOOR), problemem jest jednak wybór jednostki napędowej, nie jest on taki oczywisty. Najchętniej wybrałym o2 z 1.9 TDI, ale wiadomo, że nie jest to możliwe.

                            Cóż trzeba to będzie dobrze przemyśleć:-)

                            Komentarz

                            • Marcinooo
                              Rider
                              • 2009
                              • 332

                              #89
                              Zamieszczone przez Northeusz
                              To tak samo jak Ci od TSI mają najwięcej do powiedzenia o LPG :lol:, ale mniejsza z tym.
                              Może dodaj filtr na piszących tutaj "only for TSI owners", a dla reszty read-only :diabelski_usmiech. Co kto ma podane w opisie silnika przy własnym profilu nie ma raczej tutaj znaczenia, ponieważ to, że Ty masz wpisane "TSI" w profil nie daje Ci jeszcze nieograniczonej wiedzy na ten temat i tym bardziej prawa do wyznaczania osób, które mogą się wypowiadać, a które nie .
                              Jestem przekonany, że 99% osób (nie będących właścicielami silników TSI), a które pisały w tym temacie i w innych wątkach na temat zaletw i wad 1.4 TSI swoją "wiedzę" opiera tylko i wyłącznie na podstawie tego forum i pewnych artykułów w prasie papierowej...sorry ale pisanie BZDUR o rozpieprzających się silnikach to ewidentne przegięcie...zakończyłem dyskusje

                              Komentarz

                              • iFi
                                Elegance
                                • 2012
                                • 906

                                #90
                                To i ja się dorzucę

                                Samochód mam od początku lutego. Teraz mam nieco ponad 25kkm... Nic niepokojącego nie słychać w samym rozrządzie. Czasem trochę głośniej się odpala (nie chodzi mi o rozgrzewanie katalizatora) ale nie zwracam na to szczególnej uwagi bo nie jest to walenie jak to z filmików...

                                Trafiło mi się natomiast wymieniać pompę wody (jak się okazało na youtube można znaleźć trochę filmów z piszczącymi pompami w TSI).

                                Mam też własne refleksje co do samego silnika... Jak go kupowałem to byłem niesamowicie podjarany... Nowy samochód, nowoczesna jednostka... Chyba miałem ogólnie za wysokie wymagania, które mocno wbiły mi się w głowę... Prostując je lekko... jest fajnie i samochód nieźle jeździ. Kiedy siedzę w nim sam obciążając go jedynie moimi studwudziestokilogramowymi czterema literami jedzie przyjemnie...

                                Da się nim jeździć spokojnie i oszczędnie... da się przycisnąć... Nie rozsypał się na razie ani od jednego ani od drugiego.

                                Ja sam kupując to auto wyszedłem z założenia, że przez pierwsze dwa lata zrobię pewnie jakieś 70kkm. Co się ma popsuć to się popsuje :P

                                Jako ciekawostka ostatnio patrzyłem na serwisie mobile.de... Są tam passaty z 1.4 CAXA i przebiegu w okolicach 200kkm... Może to tylko pojedyncze sztuki, które wytrzymały taką eksploatację... może po prostu świadoma eksploatacja nie niszczy tych silników... Nie wiem tego, ale pocieszam się w pewien sposób, że te 5 lat jakoś przeżyjemy wspólnie w zgodzie :]

                                Komentarz

                                • Prezes52
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 6476
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez marlej108
                                  moze warto zobaczyc ileby wyszedl superb z tym silnikiem...?
                                  wyszedł by ok.66250zł przy obecnych rabatach sprawdziłem jak ktoś chętny zapraszam Cena obowiązuje do końca roku narazie


                                  Mariusz
                                  Spoty Tarnowskie

                                  Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                                  Komentarz

                                  • marlej108
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 4976
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                    #92
                                    Zamieszczone przez Prezes52
                                    Zamieszczone przez marlej108
                                    moze warto zobaczyc ileby wyszedl superb z tym silnikiem...?
                                    wyszedł by ok.66250zł przy obecnych rabatach sprawdziłem jak ktoś chętny zapraszam Cena obowiązuje do końca roku narazie
                                    kusisz... :P
                                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                    Spalanie - Motostat.pl

                                    Komentarz

                                    • piociel
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 526
                                      • Volkswagen

                                      #93
                                      marlej108, będzie nowy temat dla gawędziarzy? :?: :lol:
                                      Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                      Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                      Komentarz

                                      • LUKI
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5776

                                        #94
                                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                        Do autora:
                                        Kup 1.4TSI, wymieniaj olej co 15tyś km, a silnik będzie bezawaryjny. Silnik pozytywnie zaskakuje dynamiką, zakresem obrotów, kulturą pracy i poziomem hałasu.
                                        fascynujące



                                        Zamieszczone przez Marcinooo
                                        Zamieszczone przez Jaroslav92525
                                        Zamieszczone przez Marcinooo
                                        ...A mi obiło się o uszy, że w 1.4 TSI 122 KM zostaje łańcuch, a w pozostałych silniejszych wersjach silnika będzie pasek...
                                        A ja bym się nie zdziwił gdyby wszystko pozostawiono po staremu czyli silniki TSI z łańcuchami - bo niby dlaczego firma miałaby produkować auta bezawaryjne ? Na takim rozwiązaniu traciliby w zasadzie wszyscy - producenci aut, wytwórcy części zamiennych, serwis... na "plusie" byłby tylko klient ale to nie on tutaj dyktuje warunki i jego interes liczy się najmniej...
                                        Takie wypowiedzi nic nie wnoszą do tematu :roll:


                                        CAXA zostaje bez zmian - łańcuch


                                        natomiast nowy 1.4TSI 140HP, które będzie w G7 ma już pasek (a do tego od nowego roku będzie system odłączanych dwóch cylindrów) - czyli do końca roku jest to "zwykłe 1.4TSI 140HP"
                                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                        Komentarz

                                        • rowerek
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 449

                                          #95
                                          natomiast nowy 1.4TSI 140HP, które będzie w G7 ma już pasek (a do tego od nowego roku będzie system odłączanych dwóch cylindrów) - czyli do końca roku jest to "zwykłe 1.4TSI 140HP"
                                          Też chyba nie tak. Polskie cenniki tego nie rozróżniają ale w Niemczech auta z odłączanymi dwoma cylindrami stanowią osobną pozycję. Z tego wynika, że będzie można samemu zdecydować czy chcesz "zwykłe tsi", czy też może "tsi ACT" czyli z odłączanymi cylindrami. Podejrzewam, że nasze cenniki zaczną obejmować wersje ACT od momentu, kiedy oficjalnie wejdą do sprzedaży. Taki ficzer kosztuje w DE ~600 euro.

                                          Komentarz

                                          • bishop
                                            L&K
                                            • 2012
                                            • 1430

                                            #96
                                            Zamieszczone przez gisek
                                            Dzięki Waszym wypowiedziom, mam teraz ciężki orzech do zgryzienia NIczego większego w takiej cenie u konkurencji nie nabędę (rozważałem nawet chwilowo superba z powodu systemu TWINDOOR), problemem jest jednak wybór jednostki napędowej, nie jest on taki oczywisty. Najchętniej wybrałym o2 z 1.9 TDI, ale wiadomo, że nie jest to możliwe.

                                            Cóż trzeba to będzie dobrze przemyśleć:-)
                                            Nie zwalaj winy na nas :szeroki_usmiech , to skoda spieprzyła sprawę tsi

                                            Komentarz

                                            • Eidos71
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2050
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #97
                                              Ok. Myślę, że można ten temat podsumować i zamknąć, gdyż znowu stanie się on kolejną wymianą ciosów, oraz kością niezgody pomiędzy zwolennikami i przeciwnikami TSI. Podsumuję jedynie silnik, gdyż funkcjonalności Octavii jako auta rodzinnego chyba nikt nie podważa...?
                                              A więc: silniki TSI (tak 1.4, jak i 1.8 - 1.2 pomijam, gdyż ani razu nie był propozycją) to silniki żwawe i dynamiczne, o wysokiej kulturze pracy, potrafiące zadowolić się stosunkowo niedużym zużyciem paliwa (przy jeździe spokojnej), ale potrafiące też wyżłopać trochę paliwa (przy jeździe dynamicznej). Cierpią na wady (jakiś procent choruje na rozrząd, jakiś procent żłopie olej)... Jednak pokażcie mi skodowski silnik, który cieszy się doskonałym zdrowiem i w 100% posiada same plusy...? Ani silniki TDI, ani MPI nie są doskonałe - wystarczy poczytać dział o usterkach na naszym forum...
                                              Niech zainteresowany sam dokona wyboru, aby później nie miał pretensji do nikogo, poza samym sobą :diabelski_usmiech
                                              Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                              MOJA FURKA

                                              Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                              Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                              Komentarz

                                              • marlej108
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 4976
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                                #98
                                                Zamieszczone przez Eidos71
                                                Ani silniki TDI, ani MPI nie są doskonałe - wystarczy poczytać dział o usterkach na naszym forum...
                                                a czy na forum KTOKOLWIEK sie skarzyl KIEDYKOLWIEK na COKOLWIEK w 1.4 MPI 16V? :P

                                                chyba nie, he he he.... :diabelski_usmiech

                                                Ps. wiem ze nas z MPI malutko... ale jakos nikomu z silnikiem nic zdaje sie NIGDY nie dzialo hi hi hi....
                                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz

                                                • LUKI
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5776

                                                  #99
                                                  no to 2.0TSI :twisted:
                                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                  Komentarz

                                                  • iFi
                                                    Elegance
                                                    • 2012
                                                    • 906

                                                    Zamieszczone przez LUKI
                                                    no to 2.0TSI :twisted:
                                                    W ASO do którego jeżdżę mówili mi, że mieli jeden przypadek, gdzie rozrząd przeskoczył i silnik był do wymiany :P :twisted:

                                                    Więc wiesz... wole nasze terkotki hehe

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...